Sunday, March 26, 2017

Cara untuk Berhenti Merokok Dengan Berkesan, Cepat & Mudah Secara Semulajadi

Testimoni Berhenti Merokok Dengan Vivix
Kadang-kadang, seorang perokok benar-benar telah memasang niat dan dah pun mengambil langkah untuk berhenti merokok dengan pelbagai kaedah konvensional untuk berhenti merokok namun menemui kegagalan. Tambahan bila melihat anak isteri yang menyedut asap rokok yang dihisap oleh anda secara direct tanpa puntung rokok pasti benar-benar menyentuh hati sesiapa pon. Bagi seorang perokok sendiri sahaja, anda telah membuka pintu kepada 1001 jenis penyakit kepada diri anda sendiri dan orang sekeliling 😞😞. Sekiranya anda adalah seorang perokok tegar, membelanjakan anggaran RM30.00 sehari semata-mata untuk merokok namun keazaman demi keazaman untuk berhenti merokok yang pernah anda buat kerap berlalu begitu sahaja. Nahh, inilah jawapan penyelesaian terbaik cara untuk berhenti merokok dengan berkesan, cepat serta mudah dibuat secara semulajadi. Kos yang jauh lebih rendah berbanding dengan kos rokok yang anda beli selama 1 bulan.

Jom ikuti kisah seorang suami dan ayah kepada 6 orang cahayamata yang juga berjaya berhenti dari tabiat merokok selama bertahun-tahun. Mereka telah berjaya melaluinya.




Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak. Di sini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee yaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30th lebih saya bergaul dengan nikotin…
 
bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih…dah berapa banyak pembaziran yg saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2 huhuhu sedihnya kalau ingat itu…

Testimoni Berhenti Merokok Dengan Vivix


Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa hehee…Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX..

awalnya hanya untuk menjaga kesehatan aja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok...saya minum 1sudu teh setiap mlm sebelum tidur.


Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan…kenapa dengan aku ni…kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hr dah ni…rasanya pun dah mulai hambar…
 
setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam…mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok…niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga.


Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe)…
Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan dikarena VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut.
Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je). 
Setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum.
Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je.
Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…

Terima Kasih Shaklee.

Asalnya, pengguna hanya berniat mengambil suplemen untuk meningkatkan tahap kesihatan diri. Namun  asbab suplemen dan niat untuk menjaga kesihatan, pengguna dapat juga manfaat nikmat hilang keseronokan dan ketagihan untuk merokok. Hanya dengan percubaan 1 botol VIVIX SAHAJA! Alhamdulillah.

Jadi, bagi anda perokok-perokok tegar sesungguhnya duit yang anda keluarkan untuk membeli rokok ataupon shisha sendiri adalah lebih mahal kosnya serta memberikan kesan kesihatan yang tak baik untuk tubuh badan. Tukarkan kos merokok anda kepada suplemen yang membantu meningkatkan kesihatan anda sekaligus menjadi asbab kebaikan untuk anda berhenti merokok. Kenapa tidak kann?

Sekiranya ingin dapatkan Vivix bagi mengatasi masalah tabiat merokok kronik anda pada harga yang lebih MURAH beserta keahlian PERCUMA serta konsultasi eksklusif dan percuma dari saya, bolehlah hubungi saya di,

FB : Siti N Sheikh Abdullah
FB Page : CelikSihat Page 
Blog : CelikSihat 
Instagram : kakct_shaklee
Email : sitinurra77@gmail.com
HP : 019-514 6495
WhatsApp : www.wasap.my/60195146495
COD Area : Tronoh, UTP, UITM, Bandar U & Seri Iskandar

Inshaallah saya sedia membantu anda!

Pengedar Shaklee Perak 
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Batu Gajah
Pengedar Shaklee Tronoh 
Pengedar Shaklee Seri Iskandar
Pengedar Shaklee UTP
Pengedar Shaklee UiTM Seri  Iskandar 
Pengedar Shaklee Bandar U 
Pengedar Shaklee Bota

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...