Friday, September 8, 2017

CARA PEROKOK TEGAR 30 TAHUN BERHENTI MEROKOK DENGAN SELAMAT DAN BERKESAN

Assalamua'laikum. Cerita pasal perokok tegar, teringat kak ct kat Allahyarham ayah kak ct. Dia memang seorang perokok tegar sebab dia dah lama merokok dari zaman bujang lagi. Dan rokok pilihan ayah bukan biasa-biasa. Bukan rokok kretek 不不不不. Dia suka hisap rokok gudang garam. Kira-kira rokok yang agak 'keras' juga masa tuh. Orang yang dah lama merokok memang susah nak hentikan tabiatnya. Dia lebih rela pilih rokok dari pilih untuk makan kalau kita ajak dia makan masa tuh. Hakikat yang tidak dapat ditolak, merokok memang membawa kesan buruk pada kesihatan ayah. 


Cara berhenti merokok dengan selamat dan berkesan


Ketakutan sesetengah perokok tegar untuk berhenti merokok bila mana mereka-mereka ini dihantui oleh kejutan orang yang berhenti merokok tapi akhirnya semakin tak sihat dan membawa sehingga meninggal dunia. Sebenarnya ini yang perlu diketahui wahai perokok-perokok tegar, suami-suami dan ayah-ayah kita, bukan sesuatu yang mustahil untuk perokok tegar berhenti merokok. Perkongsian kisah En Nasiruddin Sulong, seorang perokok tegar selama lebih 30 tahun berjaya berhenti merokok dengan cara yang lebih berkesan lagi selamat demi kesihatan diri dan keluarga tersayang.

Oleh itu, pilihlah untuk berhenti merokok dengan cara yang selamat, keluarkan racun-racun kimia rokok dari badan dengan cara detox semulajadi, gantikan ketagihan rokok dengan sesuatu yang lebih selamat dan lagi berkesan serta penuhi semula keperluan badan dengan nutrisi-nutrisi makanan yang baik. Inshaallah tiada masalah berat badan semakin meningkat kerana berhenti merokok malah kesihatan akan jadi lebih baik, lebih sihat dan lebih bertenaga. Paling menggembirakan pastilah keluarga dan orang-orang tersayang.




Assalamualaikum…Semangat Pagi semua ☺
Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak. 


Cara berhenti merokok dengan selamat dan berkesan



           Disini saya ingin kongsikan pengalaman saya  mengamalkan produk Shaklee iaitu VIVIX.
           Saya seorang perokok tegar, awal saya merokok pada usia belasan tahun, hampir 30th lebih saya bergaul dengan nikotin…bayangkan 1 hari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih…dah berapa banyak pembaziran yg saya lakukan dan juga merosakkan diri secara perlahan2 huhuhu sedihnya kalau ingat itu…

Dalam hati ada niat nak berhenti merokok tetapi selalunya gagal, kegagalan itu saya sendiri tak tau pasal apa hehee…Sampai pada satu masa anak sedara saya perkenalkan Shaklee. 5 September 2013 saya mulai mengkonsumsi VIVIX.. awalnya hanya untuk menjaga kesehatan aja & tidak ada maksud untuk berhenti merokok...saya minum 1sdt setiap mlm sebelum tidur…
       Minggu pertama takde apa2 kesan hanya saja badan lebih bertenaga, masuk minggu kedua mulailah perasaan berkecamuk ada apa gerangan…kenapa dengan aku ni…kenapa rokok ni tak abis lagi dah 3hr dah ni…rasanya pun dah mulai hambar…setiap pagi biasanya aku minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini kenapa rasa nescafe ni pun jadi lain macam…mulai dari situ lah saya pun bulatkan tekad untuk berhenti merokok…niat sudah kuat nak berhenti dan semangat pun kena kuat juga…

Cara berhenti merokok dengan selamat dan berkesan


Banyak ujian yang saya lalui dari kawan2 yang asik cakap “halah kejap je tu nanti jg sambung merokok lg hehehe” tetapi saya kuat kan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe)…Ada doktor kata kalau nak berhenti merokok harus slow-slow tak boleh terus berhenti kerana nanti akan ada simptom2 setelah berhenti merokok ni seperti sakit kepala, selesma, batuk2 dan byk lg…tapi Alhamdulillah saya tak ada simptom2 itu kemungkinan dikarena VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom2 tersebut… 

Saya amalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je) setelah VIVIX habis saya minum VITALEA dan bila vitalea habis saya masih tetap minum lg tetapi tak selalu minum bila sang isteri tercinta ingatkan baru lah saya minum, Alhamdulillah dah 2thn saya berhenti merokok…sekarang ni saya just minum VITA-C sehari 1 biji je…

Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”, semoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sehat dan bertenaga…
Terima Kasih Shaklee


Cara berhenti merokok dengan selamat dan berkesan
Kesan Vivix Mengurangkan Keinginan Merokok Secara Perlahan-lahan


Ternyata untuk berhenti daripada tabiat merokok khususnya bagi perokok tegar BUKANLAH sesuatu yang mustahil. Berbincanglah dengan ahli keluarga untuk mendapatkan sokongan moral dan galakan positif dari orang sekeliling sangat-sangat membantu seorang perokok. Sayangilah keluarga kerana isteri dan anak-anak lebih buruk menerima tempias asap beracun secara terus-terusan.

Jadi, bagi mereka-mereka yang dah lama berniat untuk berhenti merokok atau pernah cuba untuk berhenti merokok tapi tak berjaya. Boleh hubungi kak ct untuk konsultasi cara-cara terbaik untuk berhenti merokok. Inshaallah kak ct sedia membantu!

FB : Siti N Sheikh Abdullah
FB Page : CelikSihat Page 
Blog : CelikSihat 
Instagram : shakleeseriiskandar_kakct
Email : sitinurra77@gmail.com
HP : 019-514 6495
WhatsApp : www.wasap.my/60195146495
COD Area : Tronoh, UTP, UITM, Bandar U & Seri Iskandar

Inshaallah kak ct sedia membantu anda!

Pengedar Shaklee Perak 
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Batu Gajah
Pengedar Shaklee Tronoh 
Pengedar Shaklee Seri Iskandar
Pengedar Shaklee UTP
Pengedar Shaklee UiTM Seri  Iskandar 
Pengedar Shaklee Bandar U 
Pengedar Shaklee Bota


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...